Αναμείνατε ολίγον τι
Τεχνολογία

Γάντια που θα αγγίζουν τον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας

DextrES και ο δημιουργός του

Η εικονική πραγματικότητα έχει εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Έχουμε δει εφαρμογές της: πώς είναι να ζεις με αυτισμόπώς μοιάζει η ζωή από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμότον συμβιοτικό βοηθό της Toyota και φυσικά σε βιντεοπαιχνίδια όπως το Ghost In The Shell.

Μέχρι τώρα όμως έλειπε ένα πολύ βασικό στοιχείο, που εμποδίζει τις τόσες εφαρμογές να “αγγίξουν” την πραγματικότητα και να καθηλώσουν τους χρήστες. Δεν υπήρχε η δυνατότητα να αισθανθεί ο χρήστης όλα όσα βλέπει.

Μηχανικοί και προγραμματιστές σε όλο τον κόσμο επιδιώκουν να δημιουργήσουν τεχνολογία που να επιτρέπει στους χρήστες να αγγίζουν, να αντιλαμβάνονται και να χειρίζονται εικονικά αντικείμενα ενώ ταυτόχρονα να αισθάνονται ότι αγγίζουν κάτι στον πραγματικό κόσμο.

Επιστήμονες της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάνης (EPFL) και του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Ζυρίχης (ETH Zurich) προσπαθούν να υπερπηδήσουν αυτό το εμπόδιο, κατασκευάζοντας ένα ζευγάρι γάντια υψηλής τεχνολογίας που θα παρέχει εξαιρετικά ρεαλιστική απτική ανάδραση.

Το εγχείρημα τους αυτό, πήρε το όνομα DextrES, και όπως αναφέρουν οι ίδιοι κανένα από τα άλλα VR γάντια που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή δεν είναι παρόμοιο με αυτά.

Είναι αρκετά ελαφριά, και δεν έχουν έναν ογκώδη εξωσκελετό ή άλλα βαριά εξαρτήματα. Κύριο υλικό κατασκευής είναι το nylon, με πάχος 2mm και ζυγίζει 8 γραμμάρια το κάθε δάχτυλο.

Το γάντι είναι σε θέση να παράγει μέχρι και 40 Newton δύναμη συγκράτησης (holding force) σε κάθε δάχτυλο με μόνο 200 Volts και μόνο μερικά milliWatts ισχύος.

Οι ενεργειακές απαιτήσεις του είναι αρκετά χαμηλές. Τόσο χαμηλές που οι ερευνητές είναι αισιόδοξοι ότι σε ένα μελλοντικό στάδιο θα καταφέρουν να το κάνουν να τροφοδοτείται από μία μικρή μπαταρία – προς το παρόν τροφοδοτείται από ένα πολύ λεπτό καλώδιο.

Ο Herbert Shea, επικεφαλής του Soft Transducers Laboratory του EPFL, ανέφερε: “Θέλαμε να αναπτύξουμε μια ελαφριά συσκευή που – σε αντίθεση με τα υπάρχοντα γάντια εικονικής πραγματικότητας – δεν απαιτεί ογκώδη εξωσκελετό, αντλίες ή πολύ παχιά καλώδια”.

Το DextrES (πιθανότατα ένα λογοπαίγνιο με την επιδεξιότητα – dexterity) έχει λεπτές ελαστικές μεταλλικές ταινίες που βρίσκονται κατά μήκος των δαχτύλων. Οι λωρίδες αυτές χωρίζονται από μία λεπτή στρώση μονωτικού υλικού.

Όταν αγγίζει ο χρήστης ένα αντικείμενο μέσα στην εικονική πραγματικότητα, το σύστημα εφαρμόζει μια διαφορά τάσης που κάνει τις λωρίδες να ενωθούν μέσω της ηλεκτροστατικής έλξης (electrostatic attraction). Αυτό εμποδίζει τις κινήσεις των δακτύλων, δημιουργώντας μία παρόμοια αίσθηση με αυτή που θα είχαμε αν αγγίζαμε ένα πραγματικό αντικείμενο.

Το σύστημα, όπως είπαμε, και πιο πάνω δεν είναι ενεργοβόρο, και αυτό ισχύει διότι εμποδίζει την κίνηση αντί να την δημιουργεί, όπως εξηγεί ο Shea.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να εξελίξουν την τεχνολογία αυτή και να την μεταφέρουν και σε άλλα σημεία του σώματος, χρησιμοποιώντας ένα αγώγιμο ύφασμα.

Όπως γνωρίζουν και οι ίδιοι, η μεγαλύτερη αγορά είναι αυτή του video gaming. Ευελπιστούν όμως να υποστηρίξει και άλλες εφαρμογές, όπως είναι οι εκπαιδευτικές εφαρμογές χειρουργικής που απαιτούν λεπτεπίλεπτους χειρισμούς.

Πηγές

Μοιραστείτε το άρθρο

The following two tabs change content below.

agathan

Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.

"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιλογές της ομάδας
σκίτσο του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Πώς τα μυστικά των πρώτων αριθμών κάνουν τον κόσμο μας ασφαλέστερο
Πώς ο Ερατοσθένης υπολόγισε την περιφέρεια της Γης πάνω από 2000 χρόνια πριν;
Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν ... υπερδύναμη;
Εκπληκτικές φωτογραφίες του Cassini λίγο πριν τη συντριβή του στον Κρόνο