Αναμείνατε ολίγον τι
Τεχνολογία

Η καινούρια ευρεσιτεχνία της Nintendo για το συνδυασμό πολλών οθονών μπορεί να μην είναι τόσο παρατραβηγμένη

Και ένα απλό παιχνίδι τέτοιου τύπου θα λειτουργεί σύμφωνα με την γεωμετρία των οθονών

Όσοι γνωρίζουν την ιστορία της Nintendo και των παιχνιδομηχανών που έχει αναπτύξει μέχρι σήμερα, ξέρουν πολύ καλά ότι ποτέ δεν επαναπαυόταν με την κάθε δημιουργία της. Πάντα προσπαθούσαν να καινοτομήσουν και να προχωρήσουν στις πιο “τρελές” δημιουργίες.

Από την μία έχουμε το Switch που οι πωλήσεις του συνεχίζουν να αυξάνονται, και από την άλλη έχει αφεθεί να εννοηθεί ότι η επόμενη φορητή της κονσόλα έχει ήδη σχεδιαστεί. Το δεύτερο το γνωρίζουμε λόγω της δημιουργίας μίας ευρεσιτεχνίας και της αίτησης της εταιρίας για καταχώρηση, η οποία είναι και αρκετά περίεργη για να περάσει απαρατήρητη.

Οι καταχωρήσεις των πατεντών είναι κάτι που κάνει μία εταιρία για να επικυρώσει την ιδέα της, και δεν είναι απαραίτητο ότι θα την υλοποιήσει. Αυτό που έχουμε δει στην πορεία της Nintendo, είναι ότι πολλές φορές δεν κατέληξε να κατασκευάσει κάτι που είχε κατοχυρώσει. Σίγουρα ήταν αρκετά χειρότερο για μας, το ότι είχε κατοχυρώσει παραπλανητικές ιδέες για το πως θα δουλεύει/είναι το Switch (touchscreen controller για το τότε γνωστό ως NX).

Ας δούμε όμως τι κρύβεται στα καινούρια σχέδια της εταιρίας.

 

Στην παραπάνω συλλογή βλέπουμε πώς αυτό το "σύστημα" θα ξεχωρίζει χάρη στο "πλήθος των οθονών σε συνδυασμό με ένα υψηλό βαθμό ελευθερίας". Η αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας τον Απρίλιο του 2017 περιγράφει μερικές καταστάσεις στις οποίες τα συστήματα αφής - τα οποία μοιάζουν πολύ με το Switch χωρίς τα Joy-Cons, ή τα κοινά smartphones ή tablets - συγχρονίζονται μεταξύ τους για να συνδυάσουν τις οθόνες τους ως μία ενιαία οθόνη. Βλέπουμε διάφορους συνδυασμούς πολλών οθονών, συμπεριλαμβανομένων ζευγαριών οθονών με touchscreen, ζευγαριών οθονών χωρίς touchscreen και  συλλογών με τρεις ή τέσσερις οθόνες με ομοιόμορφα ενοποιημένες οθόνες.

Δύο από τις εικόνες που συνόδευσαν την αίτηση, μας παρουσιάζουν κάτι πιο εξωφρενικό: αναγνώριση του προσανατολισμού των οθονών σε πραγματικό χρόνο.

Στην μία φαίνεται μία μπάλα bowling να κινείται στην μία οθόνη και ο στόχος της να είναι οι κορίνες που βρίσκονται σε μία άλλη οθόνη.

Στην δεύτερη φωτογραφία βλέπουμε μία εικόνα να χωρίζεται ομοιόμορφα μεταξύ τριών οθονών που βρίσκονται σε διαφορετικές γωνίες.

Ο τρόπος με τον οποίο είναι γραμμένη η αίτηση δείχνει ξεκάθαρα ότι η εταιρεία δεν ορίζει κάποιο όριο για το πόσες οθόνες ή συσκευές μπορούν να συνδεθούν με αυτό τον τρόπο.

Σύμφωνα με την Nintendo, το κάθε σύστημα περιέχει τις εντολές που θα διαμοιράζονται στις συσκευές ώστε να συνδέονται μεταξύ τους.

Η Nintendo υποδεικνύει πολλές επιλογές για την αντιστοίχιση ξεχωριστών οθονών. Μπορεί κάποιος να έχει δύο panels στα οποία θα μπορεί να κάνει swipe με μία ενιαία κίνηση, κάτι που θα ορίζει το πως ευθυγραμμίζονται οι οθόνες του.

Ωστόσο, η ευρεσιτεχνία δεν εξηγεί εάν και πώς αυτά τα συστήματα μπορεί να συνδέονται και να  κλειδώνουν μεταξύ τους. Είτε μαγνητικά είτε με μια υποδοχή ανάλογου τύπου με αυτή του Joy-Con.

Στην συνέχεια της ευρεσιτεχνίας περιγράφεται ένα σύστημα που λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και μεταδίδει ασύρματα τις συντεταγμένες και υπολογίζει την διανυσματική θέση των αντικειμένων. Κάτι που είναι πιο πιθανό να δούμε να υλοποιείται.

Το σύστημα που περιγράφεται, υπολογίζει και τις αποστάσεις μεταξύ των οθονών που δεν βρίσκονται σε επαφή. Σε κάποιες περιπτώσεις, λαμβάνεται υπόψιν και υπολογίζονται τα στοιχεία που θα υπήρχαν στην μεταξύ τους απόσταση. Σε άλλες περιπτώσεις, τα ξεχωριστά συστήματα μένουν σταθερά στο τι απεικονίζουν και θα πρέπει να συνδυαστούν σωστά για να λύσει ο παίκτης κάποιο γρίφο-puzzle.

Αν και οι εικόνες δείχνουν ότι ο παίκτης θα χειρίζεται τα παιχνίδια με την βοήθεια των δαχτύλων, στην ευρεσιτεχνία περιλαμβάνεται μία αναφορά για την πιθανή χρήση της κάμερας και του μικροφώνου σαν εισόδους μαζί με μία “εξωτερική συσκευή ελέγχου” ("an external operation apparatus").

Τι σχέση έχει με το Switch;

Στο κείμενο της ευρεσιτεχνίας εξηγείται με ακρίβεια πώς ακριβώς θα γίνεται η επεξεργασία των παιχνιδιών, ποια αρχεία θα αποθηκεύονται και θα φορτώνονται σε κάθε συσκευή και ποιο είδος δεδομένων (συμπεριλαμβανομένων των αρχείων αποθήκευσης) μεταφέρεται μεταξύ των συσκευών κατά τη λειτουργία ενός παιχνιδιού.

Αυτό δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ως ένδειξη ότι η συσκευή  θα φτάσει κάποτε στην αγορά, αλλά δεν είναι επίσης απίθανο το ενδεχόμενο ότι το Switch της Nintendo θα μπορούσε να αναπαράγει τα χαρακτηριστικά αυτής της ευρεσιτεχνίας.

Το ασύρματο chip Broadcom της κονσόλας περιλαμβάνει υποστήριξη Bluetooth 4.1, το οποίο μπορεί να αρκεί από την άποψη της απόδοσης μετάδοσης των δεδομένων και της συμβατότητας με πολλές συσκευές.

Βέβαια η λογική του ότι θα λειτουργεί σαν αισθητήριος πομπός (beacon-like sensing), δίνει την ιδέα ότι θα χρειαστεί κάποια πρόσθετη συσκευή, αν όχι ένα καινούριο τελείως σύστημα.

Λαμβάνοντας υπόψιν ότι στο Nintendo Labo περιλαμβάνεται το σχέδιο "Toy-Con Garage" που ενώνει δύο κονσόλες Switch σε ένα mini game μεταξύ των οθονών, μας αφήνει να υποθέσουμε ότι η Nintendo σίγουρα συνεχίζει να προσπαθεί να συνδυάσει-συνδέσει διάφορες οθόνες μεταξύ τους.

Αν βέβαια παρατηρήσει κανείς και τι είχαμε δει στο παρελθόν, από τα GBA Link Cable, τα Nintendo DS και τα Wii U, πάντα υπήρχε η ιδέα του να συνδυαστούν ξεχωριστές οθόνες, έστω και για κάποια πολύ βασικές λειτουργίες.

Τώρα γίνεται ένα μεγάλο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια δεν έχουμε κάτι χειροπιαστό ακόμα, μόνο μία ιδέα που βρίσκεται στα χαρτιά. Αν και δεν δείχνει να απέχει τόσο πολύ από την πραγματικότητα, το μέλλον θα μας δείξει αν θα φτάσει στα χέρια μας ή όχι.

Πηγές

Μοιραστείτε το άρθρο

The following two tabs change content below.

agathan

Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.

"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιλογές της ομάδας
σκίτσο του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Πώς τα μυστικά των πρώτων αριθμών κάνουν τον κόσμο μας ασφαλέστερο
Πώς ο Ερατοσθένης υπολόγισε την περιφέρεια της Γης πάνω από 2000 χρόνια πριν;
Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν ... υπερδύναμη;
Εκπληκτικές φωτογραφίες του Cassini λίγο πριν τη συντριβή του στον Κρόνο