Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει νέες ελεγκτικές ρυθμίσεις που θα υποχρεώνουν τις μηχανές αναζήτησης, τις εμπορικές ιστοσελίδες και τις διαδικτυακές πλατφόρμες να δώσουν μία πλήρη περιγραφή για το πως κατατάσσονται τα διάφορα προϊόντα – υπηρεσίες στα αποτελέσματα τους και να αποκαλύψουν τους λόγους για τους οποίους διάφορες εταιρίες τιμωρούνται ή διαγράφονται από τις λίστες των αποτελεσμάτων.
Η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να αυξηθεί η διαφάνεια στις δραστηριότητες των “διαδικτυακών διαμεσολαβητικών υπηρεσιών” (online intermediation services), σύμφωνα με όλες τις αναφορές (δείτε τις πηγές του άρθρου), και να διαβεβαιώσουν ότι αυτές οι εταιρίες δεν κάνουν κατάχρηση της θέσης τους. Ο σχεδιασμός τους είναι τέτοιος ώστε να αποκατασταθεί η “ανώτερη διαπραγματευτική ισχύ” των μεγάλων εμπορικών εταιριών του διαδικτύου.
Δεν είναι απολύτως σαφές πώς η Επιτροπή θα καθορίσει τι θα ισχύει για αυτές τις υπηρεσίες, αλλά όπως γνωρίζουμε ελέγχθηκαν πρώτα εταιρείες, όπως η Apple και η Amazon, οι οποίες συνεργάζονται με προγραμματιστές και επιχειρήσεις μέσω των καταστημάτων τους. Ύστερα διεύρυναν τις ρυθμιστικές προτάσεις για να συμπεριλάβουν τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google.
Ενώ η πρόταση δεν θα επιβάλλει σε καμία εταιρία να αποκαλύψει τους αλγόριθμους της, θα απαιτεί την περιγραφή και την επεξήγηση τους, για το πως και σε τι έκταση ο μηχανισμός κατάταξης λαμβάνει υπόψιν του την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρονται.
Δεν έχει γίνει ακόμα απόλυτα σαφές τι ακριβώς θα σημαίνει όλο αυτό, αλλά όπως φαίνεται αυτή η ρυθμιστική νομοθεσία έχει την πρόθεση να υποχρεώσει τις κυρίαρχες εταιρίες του διαδικτύου να αποκαλύψουν ποια είναι τα σήματα που λαμβάνουν υπόψιν τους για να κατατάξουν τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα τους (ranking signals). Βέβαια η Google ήδη προσφέρει τέτοιες πληροφορίες σε κάποιο βαθμό, οπότε δεν γνωρίζουμε ποιος θα είναι ο πραγματικός αντίκτυπος αυτής της μεταρρύθμισης.
Στις προτάσεις αυτές αναφέρεται και ότι είναι υποχρεωτική η προειδοποίηση για οποιαδήποτε αλλαγή στους όρους χρήσης, 15 ημέρες πριν, αντί για την τωρινή τακτική της αναδρομικής ειδοποίησης (“Οι όροι μας έχουν αλλάξει”).
Επίσης αναφέρεται ότι στην περίπτωση που μία πλατφόρμα προσφέρει υπηρεσίες που ανταγωνίζονται με άλλες υπηρεσίες της αγοράς, τότε οι όροι χρήσης και οι προϋποθέσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν μία περιγραφή για την όποια ειδική μεταχείριση δείχνουν στην δική τους υπηρεσία, όπως και της πρόσβασης στα δεδομένα των καταναλωτών και την κατάταξη.
Προς το παρόν παραμένει μία σειρά προτάσεων, που θα δοθούν στην δημοσιότητα τον Απρίλιο.
Πηγές
- reuters.com – Google, Apple face EU law on business practices
- searchengineland.com – Report: EU to ask Google, others to publicly reveal ranking factors
- www.theverge.com – The EU might help small businesses stand up to Google
agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien
Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο