Το mobile-first indexing έχει προβληματίσει πολλούς, έχει νευριάσει κάποιους και άλλοι έχουν μπερδευτεί. Κοινώς έχει δημιουργηθεί ένα κομφούζιο.
Σε αυτή την κατάσταση ήρθαν οι ειδικοί της Google να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις για το τι θα συμβεί και τι πρέπει να περιμένουμε σχετικά με το mobile-first indexing.
Με μία σειρά από tweets, απάντησαν στις πιο κοινότυπες παρανοήσεις:
We've seen great presentations & posts on mobile-first indexing, it's awesome to see all the details (thanks, @aleyda @jenstar @alexisksanders @dawnieando @badams + others)! There are only a few things we've sometimes seen confusion about, so we thought we'd clarify them.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
URLs in search: With Mobile-first indexing, we index the mobile version. When we recognize separate mobile URLs, we'll show the mobile URL to mobile users, and the desktop URL to desktop users – the indexed content will be the mobile version in both cases.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
Crawled counts: The total number of crawled URLs/day generally won't change, but the balance will shift from mostly-desktop to mostly-mobile crawls. During a switch-over to mobile-first indexing we may temporarily crawl more as we reindex everything.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
Cached page: Unfortunately, it looks like we're currently still not showing a cached page for many mobile-first indexed sites. This is a bug, not by design, and should get resolved over time. It's just the UI, it doesn't affect crawling, indexing, or ranking.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
Speed and mobile-first indexing: The mobile speed update in July is independent of mobile-first indexing. Fast sites are awesome for users, especially on mobile, since devices & connections there tend to be slower than with desktops.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
Mobile website UIs: Using "hamburger-menus" and "accordions" on mobile websites is fine.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
On requirements: Neither mobile-friendliness nor a mobile-responsive layout are requirements for mobile-first indexing. Pages without mobile versions still work on mobile, and are usable for indexing. That said, it's about time to move from desktop-only and embrace mobile 🙂
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
On ranking: The mobile-first index doesn't change anything for ranking other than that the mobile content is used. While mobile-friendliness is a ranking factor on mobile, being in the mobile-first index is not.
— Google Webmasters (@googlewmc) June 14, 2018
Σύνδεσμοι στην αναζήτηση
Με το mobile -first indexing, η Google θα ευρετηριάζει το URL της έκδοσης της ιστοσελίδας που είναι φιλική προς τις φορητές συσκευές (mobile-friendly). Όταν συναντά διαφορετικά URLs για τις mobile και τις desktop συσκευές, η Google θα παρουσιάζει το mobile URL στους χρήστες από φορητές συσκευές, και το desktop URL στους χρήστες που έχουν συνδεθεί με σταθερό υπολογιστή.
Και στις δύο περιπτώσεις, το περιεχόμενο που θα έχει ευρετηριαστεί θα είναι αυτό που έχει η mobile έκδοση.
Ο αριθμός των crawled σελίδων
Ο συνολικός αριθμός των URLs που θα γίνονται crawl κάθε μέρα, γενικότερα δεν θα αλλάξει. Όμως, η ισορροπία θα αλλάξει και θα γείρει προς το mobile. Θα κάνει crawl κατά κύριο λόγο στην mobile έκδοση, παρά στην desktop – που είχε το πάνω χέρι μέχρι τώρα.
Κατά την διάρκεια της μετάβασης, υπάρχει πιθανότητα η Google να κάνει crawl περισσότερα πράγματα καθώς ευρετηριάζει από την αρχή τα πάντα.
Cached Σελίδες
Η Google δεν παρουσιάζει μία cached page για πολλές mobile-first ιστοσελίδες που έχει ευρετηριάσει.
Αυτό είναι ένα bug, για το οποίο θα βρεθεί η λύση εν τέλει. Απ’ όσο αναφέρουν είναι κάποιο πρόβλημα στην διεπαφή χρήστη (User Interface).
Το παραπάνω δεν θα επηρεάσει για κανένα λόγο καμία από τις λειτουργίες που μας ενδιαφέρουν: crawling, indexing, ranking.
Ταχύτητα
Η αναμενόμενη ενημέρωση που θα γίνει τον Ιούλιο, δεν σχετίζεται με το mobile-first indexing.
Διεπαφή χρήστη στις mobile ιστοσελίδες
Η χρήση των “hamburger-menus” και των “accordions” στις mobile ιστοσελίδες δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα.
Απαιτήσεις
Δεν είναι απαραίτητο να έχει κανείς σχεδιασμένη την σελίδα του ώστε να είναι mobile-friendly ή mobile-responsive. Οι σελίδες που δεν έχουν mobile εκδόσεις λειτουργούν κανονικά στις φορητές συσκευές, οπότε είναι σε θέση να ευρετηριαστούν.
Κατάταξη – Ranking
Δεν θα φέρει καμία αλλαγή στον τομέα των θέσεων κατάταξης. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι η Google ευρετηριάζει τώρα μόνο το περιεχόμενο που διαθέτουν οι φορητές εκδόσεις των ιστοσελίδων.
Αν και το να είναι η ιστοσελίδα mobile-friendly είναι παράγοντας κατάταξης (ranking factor) για το mobile, το να έχει μία θέση στο mobile-first index δεν είναι.
Τι ίσχυε μέχρι τώρα
Μέχρι τώρα η Google ευρετηρίαζε τις διάφορες ιστοσελίδες βάση της εμπειρίας που προσέφεραν στον χρήστη που το επισκεπτόταν από σταθερό υπολογιστή (Desktop), και φυσικά βάση του περιεχομένου που υπήρχε πάνω στην συγκεκριμένη έκδοση της σελίδας.
Τι αλλάζει;
Με απλά λόγια, η Google και σταματήσει το desktop first indexing και θα ξεκινήσει να ευρετηριάζει και να κατατάσσει τις διάφορες σελίδες βάση του περιεχομένου που παρουσιάζουν οι mobile εκδόσεις τους και της εμπειρίας χρήστη.
Αν έχει κανείς την ιστοσελίδα του κατασκευασμένη με responsive design τότε δεν θα έχει κανένα πρόβλημα, αφού η Google θα δει ακριβώς το ίδιο.
Σε αντίθετη περίπτωση, μία σελίδα όπου ο χρήστης ανακατευθύνεται στην mobile έκδοση της σελίδας, η οποία δεν έχει το ίδιο περιεχόμενο, τότε με την mobile first index αλλαγή θα υποστεί τις συνέπειες.
Τι πρέπει να κάνουμε
Πρώτα πρώτα, δεν πρέπει να πανικοβληθείτε. Η αλλαγή αυτή ήταν προγραμματισμένη για το 2017, αν και τώρα τα σχέδια έχουν μεταφερθεί για το 2018.
Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να είμαστε έτοιμοι για την επερχόμενη αλλαγή;
Αρχικά, καλό θα ήταν να διαβάσει κανείς το blog post της ίδιας της Google. Η σωστή ενημέρωση απ’ ευθείας από την πηγή. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, αν έχει responsive site, τότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Αν η σελίδα είναι κατασκευασμένη ώστε να ανακατευθύνει τους χρήστες ανάλογα με την συσκευή στην αντίστοιχη σελίδα, θα πρέπει να ελέγξει αν συμφωνούν οι διάφορες εκδοχές της ίδιας σελίδας μεταξύ τους.
Όπως καταλαβαίνουμε, το να έχει κανείς responsive site είναι σημαντικό. Σε γλιτώνει από αρκετούς μπελάδες, αφού έχεις μία σελίδα που προσαρμόζεται σύμφωνα με την συσκευή, κάτι που είναι πολύ καλύτερο και για τον χρήστη και για τις μηχανές αναζήτησης.
Το να έχεις δύο ξεχωριστές σελίδες, μία για desktop και μία για mobile, είναι πλήρως αποδεκτό, αν και είναι μία ξεπερασμένη μέθοδος. Αρκεί να έχουν το ίδιο περιεχόμενο.
έσα σε όλο αυτό αφήνει σε πολλούς και το ερώτημα “σε πόσο καιρό θα μας αναγκάσει η Google να κάνουμε όλες τις σελίδες μας responsive;”
Μέσα σε αυτή την αλλαγή θα πρέπει κανείς να προσέξει αρκετά πράγματα, αλλά τα accordions και τα tabs δεν θα είναι κάποια από αυτά.
Το γνωρίζουμε όλοι ότι η Google δυσανασχετεί πάρα πολύ όταν βρίσκει κρυφό περιεχόμενο, σε τέτοιο σημείο που είχαν δηλώσει ότι αν βρίσκεται κάτι μέσα σε accordion ή tab δεν θα είχε μεγάλη βαρύτητα στα rankings, ή μπορεί και να είχε αγνοηθεί πλήρως.
Με την mobile first αλλαγή, η Google υποχρεώθηκε να πάρει πίσω τα παραπάνω, και θα μεταχειρίζεται αυτό το περιεχόμενο κανονικά.
Τέλος, για αυτούς που δεν έχουν σπαταλήσει καθόλου χρόνο για να έχουν και κάποιο mobile site, έχουν μείνει αρκετά πίσω.
Εκτός του ότι αγνοούν επιδεικτικά το 55% των χρηστών, πλέον θα πρέπει να βιαστούν γιατί η αλλαγή αυτή θα έχει μεγάλη αρνητική επίδραση πάνω τους.
agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien
Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο