Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν στο τελευταίο άρθρο του Google Webmaster, οι ιστότοποι έχουν γίνει αρκετά ταχύτεροι και έχουν μειωθεί τα ποσοστά εγκατάλειψης των χρηστών.
Το παραπάνω γεγονός φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα της αλλαγής που είχε κάνει η Google και είχε συμπεριλάβει την ταχύτητα (pagespeed) ως έναν από τους συντελεστές κατάταξης (ranking factor) του mobile, μέσα στο 2018.
Αυτή η ενέργεια αποσκοπούσε στην καλύτερη εμπειρία των χρηστών (user experience): να μπορούν να πάρουν τις πληροφορίες που αναζητούν όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Σε εκείνη την περίοδο παρατηρήθηκαν πολλές βελτιώσεις σε όλο τον παγκόσμιο ιστό. Ομαδοποιώντας τα δεδομένα ως προς τις χώρες, φαίνεται πως οι ιστοσελίδες του 95% των χωρών έχουν βελτιώσει την ταχύτητα τους.
Παρατηρήθηκε επίσης μία μεγάλη βελτίωση σε μία συγκεκριμένη ομάδα ιστοσελίδων, όπου δεν είχε παρατηρηθεί κάποια βελτίωση μέσα στην προηγούμενη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα, το ένα τρίτο του συνόλου των σελίδων (των πιο αργών), παρουσίασε 15-20% βελτίωση μέσα στο 2018, ενώ δεν υπήρχε κάποια σχετική αλλαγή μέσα στο 2017.
Τα στατιστικά όμως έδειξαν και ότι οι developers έχουν πλέον στραφεί προς το να κάνουν τις σελίδες τους ταχύτερες, και να το έχουν κάνει προτεραιότητα τους. Μέσα στο 2018 έγιναν ένα δισεκατομμύριο PageSpeed Insights audits σε 200 εκατομμύρια μοναδικά URLs.
Πέρα όμως από τις τεχνικές βελτιώσεις, ας μιλήσουμε και για τον αντίκτυπο που είχε στην συμπεριφορά των χρηστών.
Πρώτα πρώτα, το βασικότερο που πρέπει να υπενθυμίσουμε, είναι ότι όσο περισσότερο καθυστερεί να φορτώσει μία σελίδα, τόσο πιο πιθανό είναι να την εγκαταλείψουν οι χρήστες.
Όπως φαίνεται όμως, ισχύει και το αντίθετο: όταν μία ιστοσελίδα φορτώνει γρηγορότερα, τότε και οι χρήστες θα παραμείνουν στην ιστοσελίδα.
Στα στοιχεία φαίνεται ότι υπήρξε μία πτώση της τάξεως του 20% στην εγκατάλειψη των ιστοσελίδων, που έχουν επισκεφθεί από την σελίδα αναζήτησης.
Όπως καταλαβαίνουμε, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Google, το internet έχει γίνει αρκετά πιο γρήγορο και έχει αρχίσει να σέβεται περισσότερο τον χρόνο των χρηστών του. Είδαμε να συμβαίνει κάτι τέτοιο χάρη στην απόφαση της Google να ανακοινώσει ότι θα συμπεριλάβει την ταχύτητα ανάμεσα στους συντελεστές του αλγορίθμου της.
Έτσι μας έσπρωξε -ή αν θέλετε “επέβαλε”- να κάνουμε ότι είναι δυνατό να βελτιώσουμε την ταχύτητα και την απόκριση των ιστοσελίδων μας.
Για να βρεθείτε και ο δικός ιστότοπος ανάμεσα στους ταχύτερους, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το PageSpeed Insights, που αναλύει την ιστοσελίδα που αντιστοιχεί στο URL που δίνετε και σας δίνει σχετικές συμβουλές, το Chrome User Experience Report, που παρουσιάζει δεδομένα σχετικά με την εμπειρία των χρηστών του Chrome, και να διαβάσει τις οδηγίες-πληροφορίες που παρουσιάζονται εδώ “performance on Web Fundamentals”.
Πηγή
webmasters.googleblog.com – User experience improvements with page speed in mobile search
agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien
Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο