Ένα αρκετά σημαντικό στοιχείο ενός άρθρου είναι η ημερομηνία δημοσίευσής του. Η Google, σε ένα σχετικά πρόσφατο άρθρο της, εξήγησε με μεγάλη λεπτομέρεια με ποιους τρόπους το ανακαλύπτουν – αναγνωρίζουν.
Μία πρώτη σκέψη είναι ότι αν αναφέρουμε κάπου την ημερομηνία στο άρθρο τότε θα μπορούν να την αναγνώσουν και οι μηχανές αναζήτησης.
Αυτή η σκέψη είναι σωστή, αλλά δεν περιλαμβάνει όλες τις παραμέτρους. Η Google προσδιορίζει την ημερομηνία του άρθρου από την ημερομηνία που αναφέρεται στην σελίδα του άρθρου και από τις ημερομηνίες που αναφέρονται στα δεδομένα που παρουσιάζονται από τον εκδότη μέσω των structured data.
Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι δεν βασίζονται στα δεδομένα που λαμβάνουν από μόνο ένα παράγοντα, αλλά χρησιμοποιούν τον συνδυασμό διαφόρων παραγόντων. Γιατί αυτό; Διότι είναι σύνηθες φαινόμενο να έχουν τοποθετηθεί λανθασμένες τιμές, ή να μην έχουν οριστεί σωστά, και να υπάρχει μία ασυνέπεια μεταξύ των δεδομένων.
Στην ουσία διασταυρώνουν την πληροφορία πριν την αναμεταδώσουν.
Βέβαια, ακόμα και αν έχει προσδιοριστεί από την μηχανή αναζήτησης η ημερομηνία, υπάρχει πιθανότητα να μην την εμφανίσει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η Google εμφανίζει την ημερομηνία της σελίδας όταν θεωρηθεί ότι συνδέεται άμεσα με το περιεχόμενο. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα δημοσιογραφικά άρθρα, που είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την ημερομηνία που συνέβησαν τα γεγονότα που αναφέρονται.
Από την μεριά των αρθρογράφων/εκδοτών και των ιδιοκτητών ιστοσελίδων, αν θέλουν να ενημερώνουν την μηχανή αναζήτησης, και κατ’ επέκταση τους αναγνώστες τους, και να εμφανίζεται η ημερομηνία του εκάστοτε άρθρου, η διαδικασία είναι απλή.
Για να αναγνωστούν σωστά οι ημερομηνίες θα πρέπει να αναφέρεται σε εμφανές σημείο της σελίδας η ημερομηνία, και θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα datePublished και dateModified στον καθορισμό των schema data, όπου θα αναφέρεται η σωστή ζώνη ώρας, και όχι μόνο στις απλές σελίδες αλλά και στις AMP σελίδες.
Αν θέλει κανείς να έχει τα βέλτιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να δηλώνει το πότε ενημερώθηκε η σελίδα (page update), την σωστή ζώνη ώρας (time zone), να είναι συνεπής στα δεδομένα του -δηλαδή να υπάρχουν οι ίδιες ημερομηνίες πάνω στην σελίδα και στα structured data-, να μην χρησιμοποιεί μελλοντικές ημερομηνίες ή ημερομηνίες που σχετίζονται με το περιεχόμενο, και να ακολουθεί τις κατευθυντήριες γραμμές της Google σχετικά με τα Structured data.
Σημαντικό για τα structured data είναι ότι πρέπει να ακολουθηθεί η μορφή που καθορίζεται στο ISO 8601 για τις ημερομηνίες.
Για αυτούς που θέλουν να μοιράζονται τα άρθρα τους μέσω του δικτύου του Google News, τα πράγματα είναι πιο αυστηρά.
Το δίκτυο απαιτεί να αναφέρονται στις σελίδες και η ημερομηνία αλλά και η ώρα. Τα schema data από μόνα τους δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του Google News. Η ημερομηνία και η ώρα θα πρέπει να είναι εμφανή και ευανάγνωστα, ανάμεσα στον τίτλο και στο κύριο μέρος του άρθρου.
Η Google αναφέρθηκε και για αυτούς που προσπαθούν να “βαφτίσουν” το άρθρο τους ως καινούριο, αλλάζοντας την ημερομηνία του.
Η “τεχνητή ανανέωση” (artificially freshening) είναι μία τακτική που θα πρέπει να αποφύγει κανείς. Η περίπτωση που θα ήταν αποδεκτό να αλλάξει κανείς την ημερομηνία, είναι να έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο του άρθρου.
Σε αυτή την περίπτωση έχει νόημα να αλλάξει κανείς την ημερομηνία έκδοσης και να δηλώσει μία πιο πρόσφατη ημερομηνία και ώρα.
Αν δεν έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές, καλό θα ήταν να αποφύγουμε μία τέτοια τακτική. Αρκετοί καταφεύγουν σε αυτή την μέθοδο, αφού έτσι δείχνουν ότι υπάρχει φρέσκο περιεχόμενο στον ιστότοπο τους, χωρίς να κοπιάσουν πολύ.
Μία άλλη αντίστοιχη τακτική είναι αυτή της δημιουργίας ενός νέου άρθρου, με μικρές διαφορές από το παλιό, και να γίνει redirect από το παλιό στο καινούριο. Ούτε αυτή θα μπορούσε να δώσει κάποιο θετικό αποτέλεσμα.
Το μόνο που θα πρέπει να αναλογιστεί κανείς είναι ένα: ουδέν κρυπτόν υπό την Google. Οι αλγόριθμοί τους λειτουργούν με αρκετά εκλεπτυσμένο τρόπο ώστε να μπορούν να διακρίνουν τέτοιες ενέργειες.
Πηγή
webmasters.googleblog.com – Help Google Search know the best date for your web page
Εικόνα: Malvestida Magazine

agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien

Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο