Ειδικά οι καινούριοι στο SEO θα ακούσουν πολλούς και διάφορους “περίεργους” όρους. Εδώ θα δούμε τι σημαίνει και τι είναι το user signal – σήματα των χρηστών.
Τα User signals είναι μοτίβα συμπεριφοράς των χρηστών που η Google χρησιμοποιεί ως κριτήρια για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης έχει κάνει μία αναζήτηση και πατά πάνω σε ένα αποτέλεσμα, και επιστρέφουν αμέσως πίσω στην σελίδα αποτελεσμάτων, είναι ένα σημάδι για την μηχανή αναζήτησης ότι αυτή η σελίδα δεν προσφέρει αυτό που ζητά ο χρήστης σε αυτή την αναζήτηση του. Αυτό είναι το γνωστό bounce.
Η Google συλλέγει αυτές τις πληροφορίες για να εκτιμήσει ποια αποτελέσματα είναι χρήσιμα προς τους χρήστες και δίνουν απάντηση στην συγκεκριμένη αναζήτηση τους.
Ποια είναι τα πιο σημαντικά user signals
Αν και είναι θέμα μεγάλης αντιπαράθεσης το ποιες μετρήσεις θα πρέπει να παρακολουθεί κανείς, και σίγουρα αυτό αλλάζει κατά περίπτωση, όλοι συμφωνούν ότι τα πιο σημαντικά user signals είναι το bounce rate και το click-through rate (CTR).
Βασικότατος λόγος είναι το ότι η Google δίνει μεγάλη βαρύτητα σε αυτά τα δύο. Πέρα όμως από αυτό, δείχνουν και ποια είναι η εμπειρία του χρήστη (user experience).
Μπορεί να μιλήσει κανείς για τον χρόνο παραμονής ή το πόσοι χρήστες επισκέφθηκαν ξανά την ιστοσελίδα, που σίγουρα είναι σημαντικές μετρήσεις. Όμως εδώ θα μιλάμε για τα user signals που επηρεάζουν άμεσα το πως μας βλέπει μια μηχανή αναζήτησης.
-
Bounce rate
Το bounce rate καθορίζεται από το πόσοι άνθρωποι πατούν στον σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας μέσα στην σελίδα αποτελεσμάτων (search engine result pages – SERPs) και αμέσως μετά πατούν να επιστρέψουν πίσω στην σελίδα των αποτελεσμάτων.
Το υψηλό ποσοστό δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν μέσα στην ιστοσελίδα σας.
Η σημασία του δείκτη είναι ακριβώς αυτή, όμως δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο όριο που να μας λέει το πότε είναι υψηλό.
Σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο το πως μετράει κανείς το bounce rate. Στο Google Analytics όταν ο χρήστης δεν μεταβαίνει σε άλλες σελίδες και παραμένει σε μία, προσμετράται στο bounce rate.
Αλλά αν παραμείνει κάποιος για μερικά λεπτά στην σελίδα για να διαβάσει κάποιο άρθρο και δεν μεταβαίνει σε άλλες σελίδες, συνεχίζει να μετράει σαν bounce.
Άλλες πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων έχουν διαφορετικούς ορισμούς για το bounce rate. Εκτός αυτού, είναι πολύ σημαντικό να λάβουμε υπόψη μας ποιο είναι το αντικείμενο της σελίδας.
Για ένα blog είναι πολύ πιθανό, και λογικό, να έχετε αρκετά υψηλό bounce rate. Οι χρήστες διαβάζουν το άρθρο σας και δεν προχωρούν σε άλλες σελίδες σας, αλλά επιστρέφουν πίσω στα αποτελέσματα αναζήτησης για να βρουν άλλα άρθρα σχετικά με την αναζήτηση τους.
Εάν από την άλλη έχετε κάποιο πολύ συγκεκριμένο προϊόν, όπως δερμάτινα γάντια, τότε θα έχετε πολύ χαμηλότερο bounce rate.
Παρότι είναι κάπως δύσκολο να μετρήσει κανείς ακριβώς ποιο είναι το bounce rate, είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθεί κανείς ποια είναι η τάση του, πόσο ευμετάβλητο είναι και ποιες είναι οι διάφορες μεταξύ των σελίδων.
Για παράδειγμα, αν κάποια σελίδα έχει μεγαλύτερο rate από τις υπόλοιπες, θα πρέπει να ερευνήσουμε τι συμβαίνει και οι χρήστες δεν παραμένουν στον ιστότοπο όταν την επισκέπτονται. Πιθανές λύσεις είναι να προσθέσουμε συνδέσμους σε σχετικές σελίδες που θα έχουν χρήσιμες πληροφορίες για τον επισκέπτη, ή να προσθέσουμε κάποια call to action που θα του κρατήσουν το ενδιαφέρον.
-
Click Through Rate (CTR)
Το click through rate (CTR) μιας σελίδας ορίζεται ως ο αριθμός τω χρηστών που ακολούθησαν τον σύνδεσμο σε αναλογία με το πλήθος των εμφανίσεων.
Αν το snippet (ο τίτλος, ο σύνδεσμος και το κείμενο που εμφανίζεται κάτω από τον σύνδεσμο) τραβήξει το ενδιαφέρον του χρήστη, ή εμφανιστεί αρκετά ψηλά στην σελίδα των αποτελεσμάτων (SERP), τότε είναι πιο πιθανό να κλικάρει σε αυτό.
Όσο περισσότερο οι χρήστες πατούν πάνω στον σύνδεσμο για την σελίδα σας όταν βρίσκεται ανάμεσα στα αποτελέσματα, τόσο περισσότερο οι αλγόριθμοι της μηχανής αναζήτησης θα βλέπουν ότι η δικιά σας ιστοσελίδα ταιριάζει περισσότερο σαν αποτέλεσμα για αυτή την αναζήτηση. Στην ουσία, όσο μεγαλύτερο CTR έχει μια σελίδα, τόσο μεγαλύτερη κατάταξη θα έχει για την Google, που προσπαθεί να εμφανίζει τα καλύτερα αποτελέσματα στις πρώτες θέσεις.
Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, το CTR είναι κάτι που πρέπει να το παρακολουθούμε στενά όταν ασχολούμαστε με το SEO. Την δυνατότητα αυτή μας την δίνει το Google Search Console (ή τα αντίστοιχα webmaster tools της μηχανής αναζήτησης που μας ενδιαφέρει), που για κάθε σελίδα μας δίνει πληροφορίες για την θέαση, τα κλικ, την θέση και φυσικά για το CTR.
Αν κάποια σελίδα παρουσιάζει σχετικά χαμηλό ποσοστό, θα ήταν καλή ιδέα να εξετάσετε το meta description, τον τίτλο και γενικότερα το snippet που εμφανίζεται και να το κάνετε πιο ελκυστικό, ώστε να τραβήξετε περισσότερους χρήστες.
Πηγές
Taras Shypka
- support.google.com/analytics – bounce rate
- wikipedia.org – bounce rate
- wikipedia – Click-through rate
- support.google.com/adwords – Click-through rate
- bing.com/webmaster – Click-through rate
agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien
Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο