Αναμείνατε ολίγον τι
S.E.O.

Το Google Plus θα κλείσει ύστερα από ένα κενό ασφαλείας

Το Google Plus θα κλείσει ύστερα από ένα κενό ασφαλείας

Στις αρχές Οκτωβρίου, η Google μας ανακοίνωσε ότι το Google Plus θα κλείσει για τους καταναλωτές μετά από μία σταδιακή κατάργηση διάρκειας 10 μηνών.

Η απόφαση αυτή ήταν αποτέλεσμα του μεγάλου συμβάντος, που ανακάλυψαν ότι υπήρχε ένα κενό ασφαλείας που εξέθετε τα δεδομένα και τα profiles των χρηστών, το οποίο διορθώθηκε μέσα στον περασμένο Μάρτιο.

Όπως υπολογίζεται εκτέθηκαν μέχρι και 500.000 χρήστες μεταξύ του 2015 και του 2018.

Στα δεδομένα αυτά περιλαμβάνονται στοιχεία όπως τα ονόματα, οι διευθύνσεις email, επαγγέλματα, ημερομηνίες γέννησης και φωτογραφίες profile.

Σύμφωνα με αναφορές, η αλλαγή θα επηρεάσει κάπου στους 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε όλο το δίκτυο τους.

Αν και ο αριθμός φαίνεται αρκετά μεγάλος, είναι στην πραγματικότητα μικρός, αν τον συγκρίνουμε με κολλοσούς των κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook. Το τελευταίο έχει περισσότερους από 2.2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα.

Το Google Plus είχε αναταράξει τα νερά της κοινότητας του SEO από την πρώτη του εμφάνιση το 2011. Είχαν δημιουργηθεί πάρα πολλές συζητήσεις σχετικά με την αξία του και την αξιοποιησιμότητα του, τόσο χρηματικά (monetize), όσο και για το αν αξίζει τον χρόνο και τον κόπο.

Τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα. Κάποιοι ειδικοί ισχυρίζονταν ότι άξιζε να επενδύσει κανείς στο Google Plus, γιατί είναι μία υπηρεσία που ανήκει στην Google με εκατομμύρια χρήστες στην πλατφόρμα της.

Υπήρχε όμως και ο αντίλογος, που ισχυριζόταν ότι το δίκτυο είχε πολύ χαμηλή αλληλεπίδραση (engagement) και γενικότερα δεν είχε αφομοιωθεί από το κοινό.

Σε μία δήλωση, η ίδια η εταιρία είχε παραδεχτεί ότι το κοινωνικό δίκτυο της έχει “χαμηλά ποσοστά χρήσης και χαμηλή αλληλεπίδραση” και το 90% των συνεδριών των χρηστών (user sessions) δεν διαρκεί πάνω από 5 δευτερόλεπτα.

Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό που δημιούργησε και τις διάφορες διαμάχες για την θέση του στο χώρο, ήρθε η ημερομηνία λήξης για αυτό το κοινωνικό δίκτυο. Όπως λένε και αρκετοί άνθρωποι του χώρου, δεν κατάφερε να κερδίζει ένα μερίδιο της αγοράς από τους μεγαλύτερους παίκτες του χώρου.

Τι κέρδισε από όλο αυτό η κοινότητα του SEO;

Παρόλο που το Google+ κλείνει για τους καταναλωτές, είχε και ένα καλό αντίκτυπο στην κοινότητα του SEO και σε μερικά brands.

Το 2011 ήταν το πρώτο που εμφάνισε ένα κουμπί που έδινε μια μορφή επικύρωσης, το γνωστό σε πολλούς +1. Με αυτό έδιναν οι χρήστες το μήνυμα “κοίτα και αυτό, αξίζει τον κόπο”.

Υπήρξε και η θεωρία σχετικά με την δύναμη του δικτύου, που το ήθελαν να έχει ένα θετικό αντίκτυπο στις οργανικές κατατάξεις – ένα ranking signal.

Σίγουρα όσα περισσότερα +1 είχε κανείς, τόσο το καλύτερο. Όλα αυτά φαινόντουσαν συλλογικά στο Google profile και κατ’ επέκταση σε όσους άνηκαν στον “κοινωνικό κύκλο (social circle)” σας.

Στην συνέχεια, η ίδια η Google δήλωσε ότι τα κουμπιά +1 δεν είναι κάποιο ranking signal, παρά τις αναρίθμητες μελέτες για την συσχέτιση τους με τις οργανικές αναζητήσεις.

Μία από τις πιο ωραίες ιδέες που είχε το Google+ ήταν τα “circles”. Αυτά επέτρεπαν στους χρήστες να ομαδοποιούν τους φίλους τους/τους άλλους  χρήστες σε ξεχωριστές ομάδες-κύκλους.

Μαζί με τα παραπάνω μπορούμε να μιλήσουμε και για τα Google Plus Communities που ήταν μία πολύ δημοφιλή λειτουργία. Έφερνε κοντά χρήστες με παρόμοια ενδιαφέροντα, ή σχετικούς με κάποιο οργανισμό ή επιχείρηση.

Με απλά λόγια, το Google+ είχε αρκετές ιδέες που ήταν πολλά υποσχόμενες, αλλά αρκετά πράγμα πήγαν στραβά που το άφησαν στην αφάνεια, και το τέλος ήταν θέμα χρόνου. Στην χώρα μας είχε ελάχιστο κόσμο που να είναι ενεργός, σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες είχε αρκετά μεγαλύτερο κοινό.

Μετά το τέλος, τι;

Τα καλά νέα είναι ότι θα καθυστερήσει να κλείσει. Όσοι είναι ενεργοί έχουν αρκετό χρόνο για να αποχαιρετήσουν το δίκτυο, μέχρι τον Αύγουστο του 2019.

Η Google έχει αναφέρει ότι θα δώσει στους χρήστες την δυνατότητα να κατεβάσουν τα δεδομένα τους και να τα μεταφέρουν. Μία τέτοια δυνατότητα θα καθησυχάζει αρκετούς χρήστες, και brands, που ήταν αρκετά ενεργοί μέσα στο δίκτυο.

Ειδικά τα brands που είχαν αρκετά μεγάλο κοινό μέσα στο δίκτυο, θα μπορούσαν να κατεβάσουν τα δεδομένα τους και να τα διοχετεύσουν σε κάποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο.

Βέβαια θα πρέπει να αναρωτηθούν το πόσο ενεργοί ήταν τον τελευταίο καιρό και πόσο engagement (αλληλεπίδραση) είχαν, και να έτσι να κρίνουν το πως θα πρέπει να προχωρήσουν.

Ένας σίγουρος τρόπος για να ελέγξει κανείς το traffic που διοχετεύει το Google+ σας στην ιστοσελίδα σας, είναι το Google Analytics (δείτε στην καρτέλα channels).

Σίγουρα και μία πολύγλωσση ελληνική ιστοσελίδα, που στόχευε και σε ανθρώπους του εξωτερικού, με μία δυνατή παρουσία στα social media, θα είχε και μία άρτια παρουσία στο Google plus.

Είναι η ώρα να μελετήσετε το ενδεχόμενο να μεταφέρετε τις ενέργειες σας σε άλλα social networks για να αξιοποιήσετε τις προσπάθειες που έχετε ήδη κάνει.

Μία επόμενη κίνηση θα είναι να αφαιρέσετε εν καιρώ τις όποιες αναφορές υπάρχουν στο Google Plus profile σας μέσα στην ιστοσελίδα σας. Στο header, στο footer, στο sidebar, ή όπου αλλού υπάρχει κάτι σχετικό.

Οι εναλλακτικές λύσεις είναι αρκετές, αφού υπάρχει μία πληθώρα κοινωνικών δικτύων με διαφορετική φιλοσοφία και λειτουργίες, και πολλά από αυτά είναι πολύ πιθανό να τα χρησιμοποιείτε ήδη.

Από τα πιο σημαντικά είναι το Facebook (από τα πιο δημοφιλή στην Ελλάδα), instagram, Pinterest, twitter, LinkedIn, και YouTube.

Το τελευταίο ίσως είναι ο “αντικαταστάτης” της Google στα social networks. Άλλωστε είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, είναι κάτι που προβλέπεται να το εκμεταλλευτεί η Google.

statcounter - social media παγκοσμίως στις 10/2016 - 10/2018
statcounter – social media παγκοσμίως στις 10/2016 – 10/2018
statcounter - social media Ελλάδα στις 10/2017 - 10/2018
statcounter – social media Ελλάδα στις 10/2016 – 10/2018

Πηγές

Εικόνα: www.pcrevue.sk – Sociálna sieť Google+ oslávila piate narodeniny

Μοιραστείτε το άρθρο

The following two tabs change content below.
agathan

agathan

Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.

"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιλογές της ομάδας
σκίτσο του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Πώς τα μυστικά των πρώτων αριθμών κάνουν τον κόσμο μας ασφαλέστερο
Πώς ο Ερατοσθένης υπολόγισε την περιφέρεια της Γης πάνω από 2000 χρόνια πριν;
Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν ... υπερδύναμη;
Εκπληκτικές φωτογραφίες του Cassini λίγο πριν τη συντριβή του στον Κρόνο