Η Google ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες το επονομαζόμενο speed update. Από τον Ιούλιο του 2018 θα γίνει ένας από τους συντελεστές κατάταξης (ranking factor) για τις αναζητήσεις από φορητές συσκευές, η ταχύτητα απόκρισης των σελίδων.
Ο τρόπος που αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι με το internet έχει ένα βασικό στοιχείο: να βρούμε τις απαντήσεις για τα ερωτήματα μας, το γρηγορότερο δυνατό. Οπότε είναι αναμενόμενο, ο χρήστης να ενδιαφέρεται πάρα πολύ για τον χρόνο απόκρισης μίας σελίδας – και αν καθυστερεί να φεύγει από αυτή.
Η ταχύτητα έχει αποτελέσει σημάδι (signal) εδώ και αρκετά χρόνια αλλά μόνο για τις αναζητήσεις από σταθερό υπολογιστή (desktop search), από το 2010. Στο καινούριο update, όπως αναφέρουν οι ίδιοι στο webmasters googleblog post, δεν θα επηρεαστούν οι περισσότερες σελίδες, μόνο αυτές που δίνουν στους χρήστες την πιο αργή απόκριση – εμπειρία, και θα επηρεαστεί μόνο ένα μικρό ποσοστό των επερωτήσεων (queries).
Η πρόθεση του χρήστη (user intent) παραμένει ένα από τα βασικότερα σήματα για την κατάταξη των αποτελεσμάτων μιας επερώτησης, έτσι ακόμα και μία αργή σελίδα μπορεί να έχει υψηλή θέση αν το περιεχόμενο της είναι σχετικό.
Θα πρέπει κανείς να είναι προσεκτικός, αφού θα πρέπει να διατηρήσουμε την σωστή ισορροπία μεταξύ των βελτιώσεων της επίδοσης και της διατήρησης των υπόλοιπων μετρήσεων εμπειρίας χρήστη (user experience metrics). Σε αυτή την διαδικασία δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο εργαλείο, ή τρόπος, που θα μας δείξει αν η σελίδα μας θα επηρεαστεί από αυτό τον συντελεστή, όμως μπορούμε να έχουμε έναν έλεγχο της κατάστασης με την βοήθεια των εργαλείων που μας προσφέρει η Google.
Στην διάθεση μας έχουμε το Chrome User Experience Report, που συλλέγει πραγματικά δεδομένα από τους χρήστες του Chrome (αφού έχουν δώσει την συγκατάθεση τους), το Lighthouse, ένα εργαλείο που μπορείτε να βρείτε μέσα στα Chrome Developer Tools που κάνει ανάλυση των σελίδων, και τέλος το πολύ γνωστό εργαλείο PageSpeed Insights, που πλέον έχει καινούρια μορφή, και πάντα μας έδινε συμβουλές για το πως θα μπορούσε να βελτιωθεί μία σελίδα.
Θα πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός με την χρήση του Chrome User Experience Report και κατ’ επέκταση του PageSpeed Insights, αφού χρησιμοποιεί τα δεδομένα του πρώτου. Επειδή συλλέγει δεδομένα από τους χρήστες, αν έχετε κάποια σχετικά μικρή ιστοσελίδα, είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν δεδομένα για εσάς.
Μπορείτε να δείτε και τα αντίστοιχα άρθρα σχετικά με το speed update από techcrunch, searchengineland, zdnet, searchenginewatch και searchenginejournal.
Πηγή
agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien
Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο