Πλέον, αν και στην αρχή του, βρισκόμαστε στο 2018. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει μέσα στο 2017, η χρήση SSL έχει γίνει απαραίτητη για κάθε ιστοσελίδα (όπως είδαμε πριν μερικούς μήνες με τις αλλαγές στον Chrome και από τις αναλύσεις του SEMrush), εκτός από το μέγιστης σημασίας responsiveness μιας ιστοσελίδας ώστε να προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε συσκευή, έχει μπει και το AMP για τα καλά στα πράγματα.
Πολλοί προσπάθησαν να το εκμεταλλευτούν με τον δικό τους τρόπο, αλλά η Google έλαβε τα μέτρα της. Αυτά και άλλα πολλά, μαζί με τα διάφορα updates των αλγορίθμων της Google. Μας προβλημάτισαν, μας έκαναν να τρέξουμε για να είμαστε έτοιμοι για τις αλλαγές ή μας έφεραν σε δύσκολη θέση.
Βέβαια όλα αυτά, είναι πράγματα που περιμένει κανείς μέσα στον κόσμο της τεχνολογίας. Όλα αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς, πόσο μάλλον στον κόσμο του SEO που αν δεν προσέξεις, μπορεί να βρεθείς ξαφνικά προ μεγάλων εκπλήξεων.
Για να αποφύγουμε τις εκπλήξεις, θα πρέπει να αποβάλλουμε από το οπλοστάσιο μας και διάφορες κακές τεχνικές που για κάποιο λόγο έχουν επιβιώσει μέσα στα χρόνια. Οι τακτικές που θα δούμε παρακάτω, δεν δουλεύουν. Ή μπορεί να κάνουν τα πράγματα χειρότερα και είναι η αιτία για να τιμωρηθεί η ιστοσελίδα μας.
1. Δημιουργία ξεχωριστής σελίδας για κάθε παραλλαγή μιας λέξης κλειδί (Keyword Variation)
Με την ανάπτυξη του semantic search (αναζήτηση βάση σημασίας/έννοιας), η τακτική της βελτιστοποίησης μιας σελίδας για μία συγκεκριμένη λέξη κλειδί ανήκει στο μακρινό παρελθόν.
Η κύρια ασχολία είναι πλέον το περιεχόμενο σαν σύνολο για την κάθε σελίδα, που θα μπορεί να στηρίξει τις διάφορες θεματολογίες της ιστοσελίδας.
Βέβαια υπάρχουν ακόμα κατάλοιπα αυτής της τακτικής, σελίδα και keyword, και συνήθως το βλέπουμε στα τοπικά αποτελέσματα.
Γίνεται ολοένα και πιο επιτακτικό να προσφέρουν οι ιστοσελίδες άρτιο περιεχόμενο που να προσφέρει αξιόπιστες πληροφορίες στους επισκέπτες τους.
Κάπου εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε και την γνωστή και αρκετά ξεπερασμένη τακτική του keyword stuffing. Η λογική πίσω από αυτή, είναι η επαναλαμβανόμενη αναφορά στην λέξη κλειδί μέσα σε όλο το περιεχόμενο.
Η παραπάνω τακτική όχι μόνο κάνει τους χρήστες να εγκαταλείψουν, αλλά είναι και ένα πολύ δυνατό σημάδι για τις μηχανές αναζήτησης, ότι προσπαθείς να τις κοροϊδέψεις.
Είναι αρκετό να αναφέρει κανείς την λέξη κλειδί στον τίτλο, στην περιγραφή και στην πρώτη παράγραφο του κειμένου.
2. Επιθετικό Link Building
Γνωρίζουμε, και έχει επιβεβαιωθεί αρκετές φορές, ότι οι σύνδεσμοι προς την σελίδα μας έχουν ιδιαίτερη σημασία.
Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι μία δημόσια επικύρωση για την αξία και την αξιοπιστία των πληροφοριών της ιστοσελίδας μας.
Και η Google δίνει την ανάλογη σημασία αφού βλέπουμε ότι έχουν μεγάλη βαρύτητα στις κατατάξεις (ranking signal).
Το πρόβλημα εμφανίζεται όμως όταν οι σύνδεσμοι συλλέγονται με ένα αφύσικο τρόπο: link schemes, link directories, αγορά συνδέσμων, υπερβολικό ή/και κακής ποιότητας guest posting και άλλες παρόμοιες κακές τακτικές.
Όλα αυτά θα πρέπει να τα αφήσουμε στην άκρη και να στραφούμε σε πιο ήπιες στρατηγικές που εστιάζουν στον χρήστη.
3. Προσθέτοντας Marginal Content
“Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του SEO.”
Μία φράση που έχει περίοπτη θέση στους κύκλους των ανθρώπων που ασχολούνται με το SEO, που όμως δεν καλύπτει την πραγματικότητα και είναι μια υπεραπλούστευση της. Μπορείτε να δείτε το γιατί σε αυτά τα άρθρα: searchenginejournal: content is king the greatest lie ever told in seo, semrush: why content is king is the biggest myth in seo, socialtriggers.com: content is king myth.
Σίγουρα ένα μέρος της αλήθειας είναι ότι το SEO χωρίς περιεχόμενο, δεν γίνεται. Είναι αλληλένδετα.
Αν δεν βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο των σελίδων, οι άνθρωποι που αναζητούν τις υπηρεσίες μας, δεν θα μπορέσουν να μας βρουν.
Δεν τίθεται θέμα για το αν χρειαζόμαστε περιεχόμενο, αλλά το τι περιεχόμενο δημιουργούμε. Πολλές φορές προσθέτουν περιεχόμενο που οριακά έχει κάποια σχέση με την ιστοσελίδα, ή που οριακά χρειάζεται, μόνο και μόνο για να “βελτιωθεί το SEO”.
Όμως, το να προσθέσουμε το οτιδήποτε, δεν είναι αρκετό. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι υψηλής αξίας και ποιότητας, και σχετικό με την θεματολογία της ιστοσελίδας. Αυτά είναι πράγματα που θα πρέπει να αναλογιστεί κανείς όταν κάνει σύγκριση με τους ανταγωνιστές του.
4. Παραμελώντας ή αγνοώντας τεχνικά προβλήματα
Ακόμα και στις πιο προσεγμένες ιστοσελίδες, αν κάνουμε έναν έλεγχο, θα βρούμε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που θα επηρεάζει τις επιδόσεις τους προς τις μηχανές αναζήτησης.
Είναι σίγουρα πολύ καλό να προσθέσει κανείς περιεχόμενο, ή πολύ καλούς συνδέσμους.
Αν όμως υπάρχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα, που δεν έχουμε εντοπίσει ή έχουμε αφήσει στην μοίρα του, τότε οι κατατάξεις (rankings) μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά.
Από τους πιο συνήθεις υπόπτους είναι:
- Λανθασμένες ανακατευθύνσεις (redirects) – αλυσιδωτές ανακατευθύνσεις (redirect chains) που ενδεχομένως να εξαντλήσουν το crawl budget, 302 redirect αντί για 301, η απώλεια ανακατευθύνσεων (π.χ. Σε σελίδες που διαγράφηκαν και καταλήγουν τώρα σε 404)
- Λάθη στο robots.txt
- Πολύ αργός χρόνος απόκρισης
- Προβλήματα στις φορητές συσκευές
- Διπλότυπο περιεχόμενο (duplicate content)
- Παραμελημένα meta descriptions
5. Ξεχνάμε να βελτιστοποιήσουμε τις εικόνες
Ένα από τα πράγματα που συνήθως ξεχνάμε να κάνουμε είναι να ασχοληθούμε με τις εικόνες.
Όταν βάζουμε εικόνες στην ιστοσελίδα μας, δεν θα πρέπει να παραλείπουμε δύο στοιχεία: το όνομα του αρχείου και το alt attribute.
Αντί να ανεβάσουμε μία εικόνα με όνομα αρχείου “zavarakatranemia%4G-21-4.png”, είναι καλή πρακτική να βάζουμε ένα τίτλο που περιγράφει την εικόνα, όπως “google-serp-screenshot-linux.png”.
Όσο για το alt tag, δεν θα πρέπει να το γεμίσουμε με λέξεις κλειδιά, αλλά να είναι κάτι που περιγράφει όσο δυνατόν καλύτερα την εικόνα.
Φυσικά, αφού το θέμα της σελίδας θα είναι τέτοιο που η εικόνα θα είναι σχετική, είναι λογικά να υπάρχει κάποια λέξη κλειδί εκεί.
6. Υπερβολική χρήση συνδέσμων μεταξύ των ιστοσελίδων μας
Υπάρχει αυτή η παραδοχή ότι το να δημιουργεί πολλούς, και αρκετά συχνά, συνδέσμους μεταξύ των ιστοσελίδων σου, και θα σε βοηθήσει πάρα πολύ και θα ανεβάσει την σελίδα σου πολύ ψηλά.
Αυτό είναι από τις μεγαλύτερες ανακρίβειες που υπάρχουν στον χώρο.
Η κατάχρηση και η υπερβολική διασύνδεση μεταξύ των ιστοσελίδων σας με την πρόθεση να ενισχύσετε την offline SEO στρατηγική σας, αφού θα μεγαλώσετε το backlink profile σας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχει πολύ κακό αποτέλεσμα. Είναι μία από τις πολύ παλιές τεχνικές του SEO, που έχει καταπολεμηθεί από τις μηχανές αναζήτησης εδώ και πολύ καιρό.
7. Προσπαθώντας να ξεγελάσουμε την Google
Αυτοί που ακολουθούν τις οδηγίες – πρακτικές που δίνει η Google, είναι και αυτοί που βρίσκονται στην μεριά του “καλού” SEO. Είναι αυτοί που προσπαθούν να κερδίσουν την θέση τους ανάμεσα στις καλύτερες κατατάξεις, και όχι να εκμεταλλευτούν πιθανά κενά των αλγορίθμων.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι είναι αυτό που επιτρέπει και επιβραβεύει η Google, και φυσικά να επικεντρωθούμε σε αυτά, και να μην περνάμε στις γνωστές γκρίζες ζώνες ή πιο πέρα.
Πολλοί πρεσβεύονται ότι χρησιμοποιούν τεχνικές που κάνουν τις σελίδες τους να φτάνουν στις πρώτες θέσεις πολύ γρήγορα και η Google δεν τους παίρνει χαμπάρι.
Κάποιες από αυτές, σίγουρα δουλεύουν. Όχι για πολύ καιρό ακόμα όμως. Συνήθως είναι θέμα χρόνου μέχρις ώτου να καταρρεύσει μία σελίδα εξαιτίας αυτών των τεχνικών.
Αρκετά πρόσφατο παράδειγμα είναι το τι συνέβη με τα AMPs. Κάποιοι ιστότοποι (αν δεν είχατε ακολουθήσει τον σύνδεσμο πιο πάνω, μπορείτε να δείτε εδώ) έφτιαχναν AMP που περιείχαν μόνο ένα μικρό κομμάτι – snippet/teaser του κειμένου/περιεχομένου και ύστερα κατεύθυναν τους χρήστες στην κανονική – μη AMP σελίδα.
Όπου τελικά η Google έθεσε μια πιο αυστηρή πολιτική για τα AMPs, που στόχευσε στο να σταματήσει την παραπάνω τακτική.
Επίσης, μία άλλη συνηθισμένη τακτική είναι η αλλαγή ημερομηνίας των άρθρων/σελίδων. Με αυτό το τρόπο καταφέρνουν να δείξουν ότι το περιεχόμενο είναι πιο φρέσκο.
Και αυτό όμως καταλήγει να κάνει κακό στην ιστοσελίδα μας.
8. Κύριο κριτήριο της επιτυχίας: κατατάξεις των λέξεων κλειδιών – Keyword Rankings
Ήδη μέσα στο 2017, και περιμένουμε να γίνουν περισσότερα μέσα στο 2018, ο κόσμος αυτός στράφηκε προς την εξατομίκευση, τον εντοπισμό της τοποθεσίας, το ιστορικό, και τις φωνητικές αναζητήσεις – voice search (σίγουρα έγινε στο εξωτερικό, αλλά θα πρέπει να το περιμένουμε και στην Ελλάδα).
Ανάμεσα σε όλα αυτά, οι κατατάξεις των λέξεων κλειδιών δεν μας δείχνουν πάντα ποια είναι η πραγματικότητα.
Σίγουρα είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποια είναι τα keyword rankings που κατέχουμε, θα πρέπει όμως να κάνουμε πιο λεπτομερή ανάλυση των δεδομένων. Για παράδειγμα θα πρέπει να δώσουμε μαζί και απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα: Τι είδους traffic έρχεται στην σελίδα; Τι μετατροπές – conversions έχουμε; Πως αλληλεπιδρούν οι χρήστες με την σελίδα;
9. Πολλές διαφημίσεις
Από την μία η Google τιμωρεί τις ιστοσελίδες που έχουν πολλές διαφημίσεις ειδικά όταν βρίσκονται στο πάνω μέρος της σελίδας, και φαίνονται χωρίς να κάνουμε scroll – το γνωστό above the fold.
Από την άλλη, φαίνεται να είναι ενοχλητικό για τους ίδιους τους χρήστες, και εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα.
Αν παρατηρήσετε μεγάλη αλλαγή στις μετρήσεις σας, αφού βάλατε διάφορες διαφημίσεις, μάλλον σας χτύπησε ο αλγόριθμος της Google.
Μπορείτε να κάνετε ένα A/B testing, ή να ζητήσετε από τους χρήστες να σας δώσουν την ανάδραση τους, σχολιάσουν τι τους αρέσει και τι όχι.
10. Δουλεύουμε στο SEO σαν να μην αλλάζει ποτέ τίποτα
Αναγκαίο “κακό” αυτού του τομέα είναι ότι πρέπει να είμαστε συνεχώς στο ψάξιμο και να μένουμε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα. Βέλτιστες πρακτικές, αλλαγές στους αλγορίθμους, καινούριες τεχνολογίες.
Είναι κάτι που θα πρέπει να γίνει συνήθεια. Αν δεν το βάλετε στην καθημερινότητα σας, μπορείτε να το κάνετε εβδομαδιαία.
Κυρίως αναφερόμαστε στην Google. Σίγουρα έχει μία αυτοδυναμία στον χώρο, ειδικά σε χώρες σαν την δική μας. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε ξεχωριστά για το τι συμβαίνει σε άλλες μηχανές όπως Bing, Yahoo!, Quant, κ.ά., αλλά τα περισσότερα απ’ όσα αναφέρουμε ισχύουν κατά κύριο λόγο και για αυτές.
agathan
Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην
τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το
μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.
"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien
Latest posts by agathan (see all)
- Αφιλόξενος πλανήτης Αφροδίτη: θα μπορούσε να υπάρχει ζωή; - 1 Οκτωβρίου 2020
- Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα - 13 Σεπτεμβρίου 2020
- Η ιστορική εκτόξευση της SpaceX που θα μεταφέρει αστροναύτες στον ISS - 26 Μαΐου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο