Αναμείνατε ολίγον τι
S.E.O.

SEO στρατηγική για long-tail keywords: Γιατί και πως να στοχεύσετε High-Intent keywords

chart showing the long-tail of the the data

Το να προσπαθήσει να επιτύχει κανείς στα long-tail keywords, που έχουν ένα μικρό όγκο αναζητήσεων, μπορεί να φανεί χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Να φανεί σαν ένα κυνήγι ανεμόμυλων.

Η ερώτηση είναι: γιατί να επικεντρώσει κανείς τις προσπάθειες του σε κάτι τέτοιο και όχι στο να έχει υψηλό ranking για κάποιο/α πιο δημοφιλή keywords, με μεγάλο όγκο αναζητήσεων;

Μια πρώτη και γρήγορη απάντηση είναι ότι όλοι προσπαθούν για την καλύτερη θέση σε αυτά τα keywords!

Η αλήθεια είναι όμως μία: Αν δεν έχεις μια long-tail SEO στρατηγική... έχεις χάσει μεγάλο μέρος του παιχνιδιού.

Είναι πλέον αρκετά εύκολο να διερευνήσει τα long-tail keywords, ποιες ευκαιρίες υπάρχουν, να στοχεύσει σε keywords χαμηλού ανταγωνισμού με υψηλά ποσοστά μετατροπών, και να τα χρησιμοποιήσει για να ενισχύσει – προωθήσει το περιεχόμενο (content) του.

Εδώ θα προσπαθήσουμε να σας δείξουμε πως ακριβώς γίνεται όλο αυτό.

Τι είναι τα Long-Tail Keywords;

Τα Long-Tail Keywords είναι φράσεις αναζήτησης, υψηλής στόχευσης, που εξυπηρετούν συγκεκριμένες προθέσεις των χρηστών. Αυτά τα keywords έχουν μικρό όγκο αναζητήσεων, χαμηλό ανταγωνισμό, και τυπικά έχουν και μεγάλα ποσοστά μετατροπών.

Αποκαλούμε αυτά τα keywords “long-tail” γιατί αν κάνουμε την γραφική παράσταση των keywords με τον όγκο αναζητήσεων τους, τότε αυτά θα βρισκόντουσαν στην “ουρά” (long-tail) της καμπύλης, το οποίο σημαίνει ότι αυτούς τους όρους τους αναζητούν λίγοι χρήστες κάθε μήνα.

Όμως, παρά την έλλειψη όγκου αναζητήσεων, τα long-tail keywords είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις καλύτερη κατάταξη (rank) για αυτά και έχουν σαν αποτέλεσμα περισσότερες μετατροπές απ’ ότι τα seed keywords. Αυτό συμβαίνει γιατί τα long-tail keywords έχουν άμεση σχέση με κάτι συγκεκριμένο που αναζητά ο χρήστης, έχουν δημιουργηθεί με βάση την πρόθεση του.

Όταν κατανοήσουμε το search intent (πρόθεση αναζήτησης), μπορούμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που απευθύνεται σε συγκεκριμένες επερωτήσεις και οδηγεί σε μετατροπές.

Για παράδειγμα, ένας χρήστης κάνει την αναζήτηση “days of play gold PS4 price” δείχνει μια ξεκάθαρη πρόθεση του χρήστη να το αγοράσει, σε σχέση με μια αναζήτηση για “PS4” που δίνει ελάχιστες πληροφορίες για το τι θέλει να βρει. Θα μπορούσε να ψάχνει πληροφορίες για κάποιο παιχνίδι στο PS4, τα τελευταία νέα σχετικά με την κονσόλα, ή μια λίστα παιχνιδιών.

Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι το μέγεθος των keywords δεν έχει σημασία, από τεχνικής άποψης. Τα long-tail keywords έχουν την τάση να έχουν μέγεθος 3 λέξεων και άνω, λόγω της στόχευσης που έχουν σαν φράσεις, αλλά υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα keywords, με μικρό όγκο, που είναι μόνο μία με δύο λέξεις, τα οποία θεωρούνται long-tail. Τέτοια είναι αρκετά ονόματα brand.

Γιατί είναι σημαντικά τα long-tail Keywords για το SEO

Ας κάνουμε ένα κοινωνικό πείραμα: Μπείτε στο Google Search Console account και κάντε μια ανάγνωση των όρων αναζήτησης. Οι περισσότεροι όροι που θα δείτε ότι έχετε καλό rank είναι σίγουρα long-tail.

Για την ακρίβεια, έως και το 70% του traffic από αναζητήσεις προέρχεται από ong-tail keywords – και πολλά από αυτά που έχετε rank είναι πολύ συγκεκριμένα για εσάς/το site σας/την επιχείρηση σας.

Σε αυτό το σημείο φανταστείτε τι θα μπορούσατε να κάνετε αν όλες αυτές οι στοχευμένες αναζητήσεις κατέληγαν σε σας, και κατέληγαν σε μετατροπές για τα δικά σας προϊόντα.

Έχουμε 3 κύρια πλεονεκτήματα στοχεύοντας σε αυτά τα πολύ συγκεκριμένα keywords:

1. Λιγότερος Ανταγωνισμός

Τα long-tail keywords είναι πολύ συγκεκριμένα και πολύ σχετικά με εσάς , οπότε είναι λογικό ο όγκος αναζητήσεων να είναι μικρός.

Το καλό σε αυτό είναι ότι δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να κατακτήσετε μια καλή θέση στα αποτελέσματα για αυτά τα keywords.

Μερικές απλές κινήσεις για το on-page SEO και το link-building, θα εκτοξεύσουν τις landing pages σε θέση ισχύος αν οι στοχευμένοι όροι είναι αρκετά συγκεκριμένοι.

2. Περισσότερες Μετατροπές

Κάνοντας μια μικρή αναγνωριστική έρευνα για τα long-tail keywords, θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε ποια είναι η πρόθεση αναζήτησης (search intent).

Γνωρίζοντας το search intent, θα είναι εύκολο να προσδιορίσετε τα ερωτήματα που υποδηλώνουν αυτόν που έχει πρόθεση αγοράς (buyer’s intent) (π.χ. “τιμή συλλεκτικών γραμματοσήμων) και την ανάγκη για πρόσθετες πληροφορίες (π.χ. “πως στοχεύουμε τα long-tail keywords”).

Με όλες αυτές τις πληροφορίες στα χέρια σας, θα μπορέσετε να κατευθείνετε τους χρήστες στις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας (sales funnel), συμπληρώνοντας έτσι τις marketing ενέργειες σας.

3. Βοηθάει στην βελτιστοποίηση για το Semantic Search

Τα long-tail keywords έχουν καίριο ρόλο για το semantic search.

Ζούμε πλέον στην εποχή που το voice search και το να μιλάς σε bots είναι καθημερινό και συνηθισμένο φαινόμενο, ειδικά στο εξωτερικό αλλά είναι κάτι που έρχεται σιγά σιγά και στην δική μας ζωή. Όταν αυτοί οι χρήστες κάνουν τις ερωτήσεις τους σε αυτές τις πλατφόρμες, χρησιμοποιούν long-tail keyword φράσεις όπως ερωτήσεις (π.χ. “που έχει εδώ κοντά μια καφετέρια;”) ή εντολές με ξεκάθαρο μήνυμα (π.χ. “σύγκρινε μου τις τιμές του PS4 στο Πλαίσιο και στο Public”).

Η ουσία είναι να μπορέσετε να προβλέψετε αυτές τις ερωτήσεις που μπορεί να κάνει κανείς στον απλό προφορικό λόγο, και να προσφέρετε απαντήσεις που θα συνδέουν αυτές τις long-tail keyword φράσεις με το αντικείμενο, την επιχείρηση, τα προϊόντα σας.

Το σημαντικό που πρέπει να κρατήσετε από αυτό είναι το εξής: εάν στοχεύσετε σε long-tail keywords με υψηλά ποσοστά μετατροπών ακόμα και αν έχουν μικρό όγκο αναζητήσεων, αυτά τα keywords έχουν τεράστια αξία για την επιχείρηση σας.

Πως να βρείτε Long-Tail Keywords

Το να πάρει κανείς καλό rank για τα σωστά long-tail keywords, μπορεί να είναι καλύτερα και από χρυσάφι.

Για να ανακαλύψετε καινούρια long-tail keywords είναι πολύ απλό, και μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα τους μέσα σε λίγα λεπτά.

Πρώτα πάρτε τα long-tail keywords που ήδη γνωρίζετε ότι έχετε καλό rank και ανοίξτε το Search Console σας. Πατήστε στο Search Traffic > Search Analytics και επιλέξτε Clicks, Impressions, and Position (δεν μας ενδιαφέρει το CTR – Click Through Rate σε αυτό το βήμα). Πηγαίνετε στο κάτω μέρος και πατήστε Download για να κατεβάσετε ολόκληρη την λίστα.

Κάντε την ίδια διαδικασία για τις ίδιες πληροφορίες για την σελίδα σας στο Facebook, τον λογαριασμό στο Youtube, το Instagram, τις PPC καμπάνιες και ότι άλλο έχετε που μπορεί να σας δώσει στοιχεία για να βρείτε καινούριους όρους.

Βάλτε όλα όσα βρήκατε σε ένα φύλλο excel, για να έχετε συγκεντρωμένα όλα τα δεδομένα σας.

Μετά, προσπαθήστε να βρείτε καινούρια long-tail keywords που θα μπορούσατε να κατακτήσετε μια θέση στα αποτελέσματα. Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα, θα φτιάξετε μια λίστα πιθανών keywords χειροκίνητα:

  • Ετοιμάστε μια λύση των seed keywords. Με ένα keyword planning tool για να δημιουργήσετε μια λίστα των seed keywords, αλλά προσπαθείστε να αποφύγετε το Google Adwords. Ενώ αυτό εργαλείο είναι πολύ καλό στο να παράγει μια λίστα όρων για να στοχεύσει κανείς σε διαφήμιση, ο αλγόριθμος του αποφεύγει τα long-tail keywords με το χαμηλότερο όγκο αναζήτησης. Έτσι δεν είναι καθόλου χρήσιμο για αυτό που θέλουμε να κάνουμε.
  • Καταγράψτε όλες τις προτάσεις του autocomplete της μηχανής αναζήτησης. Γράψτε κάθε seed keyword στο Google και γράψτε τις προτάσεις του autocomplete.
Google autocomplete suggestions for long-tail keywords
  • Καταγράψτε τις προτάσεις του Google για σχετικούς όρους. Πηγαίνετε στο κάτω μέρος της σελίδας αναζήτησης και γράψτε τις προτάσεις των σχετικών αναζητήσεων.
Google related search suggestions
  • Προαιρετικά, κάντε το ίδιο για κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης που σας ενδιαφέρει.
  • Προσθέστε αυτούς τους όρους που βρήκατε στο excel σας. Ομαδοποιήστε τους όρους και ετοιμαστείτε να ξεδιαλέξετε αυτούς που αξίζουν.

Όλη αυτή η χειροκίνητη διαδικασία για να βρείτε πιθανά keywords είναι αρκετά επίπονη. Αλλά το λογισμικό που υπάρχει στις μέρες μας, κάνει όλη αυτή την έρευνα πανεύκολη. Τα καλύτερα προγράμματα θα αναζητήσουν προτάσεις και πιθανά keywords μέσα από αρκετές μηχανές αναζήτησης, και θα ανακαλύψουν tail keywords που εσείς μπορεί να παραβλέπατε.

Θα επαναλάβω ότι πρέπει να αποφύγετε το Google Adwords. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία που μπορούν να κάνουν αυτή την έρευνα για εσάς.
Και ήρθε η ώρα να ξεδιαλύνετε το τι υπάρχει μέσα στην λίστα σας. Βγάλτε τους όρους που δεν προσφέρουν μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιο είναι το user intent. Για παράδειγμα, αναζητώντας “long-tail keywords related search results”, το “short tail keywords” δεν είναι αρκετά συγκεκριμένο.
Όταν φτάσετε να έχετε μπροστά σας τους πιο δυνατούς υποψήφιους, θα είστε έτοιμοι να αρχίσετε να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες σας και να τα προσθέσετε στο περιεχόμενο σας.

Πως να δημιουργήσετε περιεχόμενο για τα Long-Tail Keywords

Τώρα που έχετε μια λίστα από long-tail keywords που μπορείτε να κάνετε βελτιστοποίηση γύρω από αυτά, τι κάνετε με αυτές τις πληροφορίες;
Η απάντηση εξαρτάται από το πλήθος των keywords που στοχεύσετε και πόσο κοντινή είναι η θεματολογία τους.

Το πιο λογικό είναι να δημιουργήσετε μια σελίδα για το κάθε keyword. Αλλά δεν είναι πάντα εύκολο για να γίνει.

Όταν έχετε κυριολεκτικά εκατοντάδες long-tail keywords για να στοχεύσετε, θα χρειαστείτε παραπάνω περιεχόμενο από τις landing pages που θα βελτιστοποιήσετε για αυτά.

Ταξινομείστε τα long-tail keywords σε μια λίστα σύμφωνα με το user intent. Για παράδειγμα, αν θέλετε να στοχεύσετε keywords για “noise cancelling headphones” η λίστα θα μπορούσε να είναι η παρακάτω:

keywords Intent
noise cancelling headphones πλαίσιο. noise cancelling ακουστικά public βρες μέρη για να αγοράσω noise cancelling ακουστικά
noise cancelling headphones σε προσφορά, που να αγοράσω φτηνά noise cancelling headphones βρες φτηνά noise cancelling headphones
noise cancelling headphones για ύπνο, noise cancelling headphones για παιδιά πρόθεση χρήσης των noise cancelling headphones

Απλά οργανώνετε τα keywords σύμφωνα με το θέμα που σχετίζονται, που θα σας επιτρέψει να βρείτε κοινά μέρη για να τα βάλετε. Εάν το ανάλογο περιεχόμενο υπάρχει ήδη στην σελίδα σας, ίσως να μπορείτε πολύ απλά να τα προσθέσετε εκεί. Σε αντίθετη περίπτωση, έχετε μια ιδέα τι θα μπορούσε να είναι το επόμενο περιεχόμενο που θα πρέπει να δημιουργήσετε.

Φυσικά, όταν δημοσιεύετε καινούριο περιεχόμενο να μην ξεχνάτε τα internal links. Είναι από τα πιο καλύτερα σημεία για να συμπεριλάβετε μερικά από τα long-tail keywords σας.

Επίλογος

Πλέον γνωρίζετε πως να ανακαλύψετε long-tail keywords και να τα χρησιμοποιήσετε υπέρ σας. Αλλά να θυμάστε ότι η στόχευση σε τέτοια keywords είναι τόσο δυνατά όσο το περιεχόμενο σας.

Αν δεν είστε αναγνωρίσιμοι στην αγορά που σχετίζεστε, είναι καιρός να δημιουργήσετε περιεχόμενο υψηλής αξίας, ένα blog σχετικό με το αντικέιμενο σας, και να ξαναγράψετε το περιεχόμενο σας και να προσπαθήσετε να κάνετε αισθητό ποιο είναι το κύριο και μοναδικό χαρακτηριστικό σας που σας κάνει να ξεχωρίζετε και θέλετε να προσφέρετε στο κοινό σας – πελάτες σας.

Όσο ασχολείστε με την δημιουργία περιεχομένου και την βελτιστοποίηση των σελίδων σας για να συμπεριλάβετε τα long-tail keywords, μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τα rankings σας και το traffic. Ενώ το κάνετε αυτό, ίσως ανακαλύψετε καινούρια keywords για να στοχεύσετε που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε το κοινό σας και την φήμη σας, και να βελτιώσετε το on-page SEO σας.

Πηγή
searchenginejournal.com

Μοιραστείτε το άρθρο

The following two tabs change content below.
agathan

agathan

Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.

"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιλογές της ομάδας
σκίτσο του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Πώς τα μυστικά των πρώτων αριθμών κάνουν τον κόσμο μας ασφαλέστερο
Πώς ο Ερατοσθένης υπολόγισε την περιφέρεια της Γης πάνω από 2000 χρόνια πριν;
Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν ... υπερδύναμη;
Εκπληκτικές φωτογραφίες του Cassini λίγο πριν τη συντριβή του στον Κρόνο