Αναμείνατε ολίγον τι
Web Devel

H τελευταία αλλαγή στο λογότυπο της Google

Evolving Google Identity

Η Google δεν είναι μια συνηθισμένη εταιρία, όπως όλοι γνωρίζουμε. Μία εταιρία που έχει τον κυρίαρχο ρόλο στις μηχανές αναζήτησης και σε πολλούς άλλους τομείς. Αλλά δεν παραμένει στάσιμη, διαρκώς εξελίσσεται και αλλάζει.

Πριν δύο χρόνια περίπου είδαμε μια μεγάλη αλλαγή στο λογότυπο της (πρόσφατα είχαμε την αντίστοιχη αλλαγή στο YouTube) και γενικότερα στην ταυτότητα της. Η ενέργεια αυτή είχε σαν στόχο να κάνει την Google πιο φιλική, πιο προσβάσιμη και πιο εύχρηστη για τους επισκέπτες.

Βασικό στοιχείο, και από τα πιο ιδιαίτερα, της εταιρίας είναι ότι από την εποχή σύλληψης και δημιουργίας της, η αρχική της σελίδα ήταν - και είναι - πάρα πολύ απλή και λιτή. Ένα πολύχρωμο λογότυπο πάνω από ένα πεδίο αναζήτησης, πάνω σε ένα άσπρο φόντο. Βρίσκεται όμως στον κόσμο της τεχνολογίας που κινείται σε ταχύτατους ρυθμούς και αλλάζει ραγδαία. Οι φορητές συσκευές γίνονται όλο και περισσότερες, έχει αναπτυχθεί η αναγνώριση φωνής, και γενικότερα μια πληθώρα συσκευών, με διάφορες νέες λειτουργίες, συνδέονται στο internet και καταλήγουν να επισκέπτονται την  Google.

Παρακολουθώντας όλα αυτά, η Google αποφάσισε ότι θα πρέπει να εκφράσει την ίδια απλότητα σε όποιον την επισκεφθεί, απ’ όπου και αν την επισκεφθεί.

Η ομάδα των designers μετά από πολυήμερη προσπάθεια, κατέληξε σε 4 βασικά σημεία: ένα σήμα (scalable mark) που θα μπορεί να μεταδώσει την αίσθηση που έχει και το πλήρες λογότυπο σε οποιοδήποτε κλίμακα, η ενσωμάτωση μιας δυναμικής και έξυπνης κίνησης που θα ανταποκρίνεται σε όλες τις αλληλεπιδράσεις και σε κάθε στάδιο τους, μια συστηματική προσέγγιση στο branding των προϊόντων που θα δίνει μια συνεκτικότητα στην καθημερινή αλληλεπίδραση με τους χρήστες, ένα συνδυασμό των καλύτερων στοιχείων του brand που γνωρίζουν και αγαπούν οι χρήστες, με σεβασμό στις ανάγκες τους και το πως αυτές αλλάζουν.

Στην διαδικασία δημιουργίας έπαιξαν ρόλο όλα τα τμήματα της εταιρίας. Δοκιμάστηκαν και εκτιμήθηκαν οι ιδέες από διάφορα τμήματα σε όλα τα στάδια του design.

Αριστερά έχουμε το λογότυπο της Google με το πολύ γνωστό πολύχρωμο μοτίβο. Δίπλα έχουμε τις τελείες που δημιουργήθηκε για να παρέχει μια δυναμική αναπαράσταση του λογοτύπου για τις διαδραστικές ή μεταβατικές ενέργειες. Και τέλος το G που είναι συμπιεσμένη μορφή που λογοτύπου.

Λογότυπο

Όπως είπαμε το λογότυπο ήταν πάντα απλό και φιλικό, και έπρεπε να παραμείνει έτσι. Προσπάθησαν να διατηρήσουν αυτές τις ιδιότητες, την μαθηματική προσέγγιση των γεωμετρικών σχεδίων και την απλοϊκή, “παιδιάστικη” απλότητα των γραμματοσειρών που έχουν τα σχολικά βιβλία. Έτσι λοιπόν το νέο τους λογότυπο είναι αποτυπωμένο με μια γεωμετρική sans-serif γραμματοσειρά και διατηρεί το πολύχρωμο μοτίβο του λογοτύπου, αλλά το ‘e’ έχει περιστραφεί λίγο, κάτι που δίνει την αίσθηση ότι είναι και παραμένουν αντισυμβατικοί.

Το Google G

Το G είναι μια απ’ ευθείας μεταφορά του G από το λογότυπο αλλά χρησιμοποιεί μεγαλύτερο οπτικό βάρος για να έχει καλύτερη εμφάνιση στα μικρά μεγέθη και περιβάλλοντα, όπου χρειάζεται να μοιράζεται χώρο με άλλα στοιχεία.

Το κυκλικό σχήμα βελτιώθηκε σαν εμφάνιση για να αποφευχθεί μια "υπερπήδηση" στο σημείο όπου η κυκλική μορφή συναντά την εγκάρσια γραμμή. Οι αναλογίες χρωμάτων ακολουθούν το φάσμα του λογοτύπου, και είναι τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο που το βοηθούν το μάτι να κινηθεί και περιεργαστεί της μορφή του σχεδίου.

Τα Google Dots

Αυτές, όπως είπαμε, είναι μια δυναμική μορφή του λογοτύπου που δίνει μια κίνηση σε αυτό. Αυτό που θέλουν να περάσουν είναι ότι η Google δουλεύει για τον χρήστη την δεδομένη στιγμή. Αν και οι κινήσεις φαίνονται αυθόρμητες, έχουν βάση σε πολύ συγκεκριμένες διαδρομές και χρονισμούς, αφού οι τελείες κινούνται σύμφωνα με γεωμετρικές καμπύλες.

Χρωματική Παλέτα

Το λογότυπο επωφελείται από τα κενά μεταξύ των γραμμάτων, αλλά όταν τα χρώματα είναι κοντά, όπως στο Google G, αναμιγνύονται και μπορεί να οδηγήσουν στο μαύρισμα τους. Γι’ αυτό έκαναν πιο έντονες τις αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου και του κίτρινου για να διατηρήσουν το saturation.

Γραμματοσειρά

Παράλληλα με την ανάπτυξη του λογοτύπου, δημιούργησαν και την γεωμετρική γραμματοσειρά sans-serif για το λογότυπο και για να υποστηρίξουμε την ταυτότητα τους. Την ονόμασαν Product Sans και το σχέδιο της έχει παρεμφερή στοιχεία με αυτές που έχουν τα σχολικά βιβλία, αλλά υιοθετεί την ουδετερότητα που θα περιμέναμε από μια γεωμετρική sans serif.

Το σύνολο των χαρακτήρων είναι πλήρες, με αριθμούς, σημεία στίξης, εναλλακτικούς χαρακτήρες, κλάσματα, σύμβολα και υποστηρίζει επαυξημένα Λατινικά, Ελληνικά και Κυριλλικά.

Εδώ θα βρείτε για να κατεβάσετε type specimen για περισσότερες λεπτομέρειες.

 

Με την χρήση των SVG αυτοματοποίησαν την διαδικασία παραγωγής των δημιουργικών σε διάφορα μεγέθη, χρώματα και background, σύμφωνα με τις απαιτήσεις. Αυτό βοήθησε και στην ανάπτυξη τους για κάθε σημείο και εκδοχή που χρησιμοποιούνται, και επέτρεψε την βελτιστοποίηση τους σε μέγεθος και ταχύτητα. Δημιούργησαν μια εκδοχή του κεντρικού λογοτύπου που είναι μόνο 305 bytes, αντίθετα με το παλιότερο λογότυπο που έφτανε τα ~14.000 bytes.

Το παλιότερο λογότυπο, με την serif γραμματοσειρά και το μεγαλύτερο μέγεθος του, απαιτούσε να προσφέρουν μια έκδοση του που ήταν απλό κείμενο για τις αργές συνδέσεις. Το καινούριο λογότυπο τους έχει αρκετά μικρότερο μέγεθος, οπότε απαλλάσσονται από την παραπάνω απαίτηση, και η συνοχή που προσφέρει, βοηθάει αρκετά στον στόχο της εταιρίας.

Πηγή

design.google

Μοιραστείτε το άρθρο

The following two tabs change content below.

agathan

Αποφοίτησα απο το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτα την διάρκεια εργάστηκα στην τεχνική υποστήριξη του τμήματος. Ακολούθησε το μεταπτυχιακό μου, Msc In Applied Mathematics at University Of Delaware. Ύστερα δούλεψα για μερικά χρόνια σαν web developer (CMS and what not) και SEO/Google Ads engineer.
Και τώρα είμαστε στο GeekD, μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω.

"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
-Gandalf The Grey, JRR Tolkien

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιλογές της ομάδας
σκίτσο του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Πώς τα μυστικά των πρώτων αριθμών κάνουν τον κόσμο μας ασφαλέστερο
Πώς ο Ερατοσθένης υπολόγισε την περιφέρεια της Γης πάνω από 2000 χρόνια πριν;
Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν ... υπερδύναμη;
Εκπληκτικές φωτογραφίες του Cassini λίγο πριν τη συντριβή του στον Κρόνο